5 Ekim 2010 Salı

GERÇEK PAYI OLAN FIKRALAR

PROFESÖRÜN ÇILDIRDIĞI AN
Olay bir üniveristede prof ve öğrencisi arasında geçer.Öğrenci yemekhanede boş yer bulamadığı için profesörün yanına oturur .Profesör bu drumu kabullenemez ve öğrenciye
-Öküzlerle kuşlar aynı masada oturamaz der
Öğrenci hiç bozuntuya vermeden
-ozaman ben uçayım diyerek kalkar. Profesör bu durumu içine sindiremeyince öğrencinin sınavdan kalması için elinden geleni yapar fakat öğrenci soruları eksiksiz cevaplandırır. Bunun üzerine profesör öğrenciye sana bi soru soracağım der
 -Yolda karşına iki kese çıktı birinde akıl birinde para var hangisini alırdın?
-parayı der.
Profesör ben akıl alırdım der öğrenci cevabı hemen yapıştırır
-insan neye ihtiyaç duyarsa onu alır.
Çıldırmak üzeredir profesör ve öğrencinin sınav kağıda kocaman harflerle ÖKÜZ yazar öğrenciye verir. Öğrenci sınav kağıdının aldıktan birkaç dakika sonra prof odasına girer
- hocam imzanızı atmışsınız ama notum nerdee:):):)

EVLENMEYE KARAR VERDİM
Genç adam heyecanla eve gelmiş annesinin yanına giderek;
"Anneciğim, evlenmeye karar verdim ve hayalimdeki kadını buldum. Ancak senin de aynı fikirde olup olmayacağını merak ediyorum. Eğlence olsun diye yarın sana üç tane hanım arkadaşımı getireceğim. Bakalım hangisi ile evleneceğimi bulabilecek misin?"
Anne merakla kabul etmiş, getir bakalım, demiş.
Ertesi gün, genç adam yanında üç tane güzel hanımla eve gelmiş. Hep beraber oturmuşlar, sohbet etmeye baslamışlar.
Bu arada anne çay, pasta servisi yaparken, sorular soruyormuş.
Akşam olunca hanımlar izin isteyip, kalkmışlar.
Genç, annesine dönerek; "Tahmin et bakalım. Hangisiyle evleneceğim?"
Anne, büyük bir kararlılıkla; "Kızıl saçlı olanla evleneceksin"
Genç çok şaşırmış; "Nasıl olur, nasıl tahmin ettin? Tam isabet"
"İçlerinden bir tek onu sevmedim"

YALAN
Padişahın biri,
-'Bana yalan söyleyebilene bir küp dolusu
altın vereceğim!' demiş
Yalancılar, hemen saraya koşuşturup
başlamışlar yalana;


1 ''Bir kuş, aslanı kapıp yuvasına
götürdü''
Padişah, ''Bunun neresi yalan? Kuş
kartaldır, arslan da kuzu kadar minik bir yavru Kaptı mı götürür
tabii!''


2 ''Komşu ülkede bir eşeği kral
yaptılar!''
Padişah, ''Ülkenin kralı, pencereden
bakınırken tacını düşürmüş Taç da
pencerenin altındaki eşeğin başına geçmiş
Taç kimin kafasındaysa, kral odur tabii!''


3''Padişahım, ben gökyüzüne bir ok attım
Altı ay sonra geri döndü!''
Padişah, ''Senin ok bir ağacın üstüne
düşmüştür
Ağaç, sonbaharda yapraklarını dökünce,
takılacak yer bulamayıp yere inmiştir''
Böylece padişah, her
yalana gerçek bir
bahane bulmuş ve kimse
padişaha bu yalandır dedirtememiş


4'' Ama bir gün bir Kayserili gelmiş;
''Padişahım, sen benim babamdan borç
olarak bir küp dolusu altın almıştın
Şimdi geri almaya geldim Yalandır dersen
ödülümü ver Yalan değil dersen borcunu öde!

TİCARİ ZEKA
İş adamı traş olurken bir yandan da berberiyle sohbet etmektedir.
Derken, kapının önünden ağır ağır geçmekte olan paspal bir çocuk görürler. Berber, iş adamının kulağına fısıldar; "Bu çocuk var ya, dünyanın en aptal çocuklarından biridir! Bak; dikkat et şimdi..."
Berber çocuğa seslenir: "Ali, buraya gel!". Bunun üzerine çocuk sakince dükkana girer ve yüzündeki aptalca sırıtmayla berberi selamlar.
Berber işadamının kulağına sessizce, "bak şimdi" diye fısıldar ve bir elinde bir milyon, diger elinde yirmimilyon'luk bir banknot olduğu halde çocuğa sorar: "Hangisini istiyorsan alabilirsin?"
Çocuk dalgın dalgın bir bir milyona bir de yirmimilyona bakar ve sonunda bir milyonluk banknotu hızlıca çekerek berberin elinden alır.
Berber işadamına döner ve gülerek: "Gördün mü? Sana söylemiştim." der.Traş bitince işadamı sokağa çıkar ve az ileride kendi kendine oynayan Ali'yi görür. Yanına giderek, neden yirmimilyonluk değil de, bir milyonluk banknotu aldığını sorar.
Çocuk hiç de aptalca olmayan bir sırıtmayla yanıt verir:

"Hehehe... Eğer yirmimilyonluğu alırsam oyun biter.

PROFESÖR VE ÖĞRENCİ
Mantık ve Hukuk’ dersinden geçemeyen öğrenci, profesörün odasına gitmiş ve aralarında şöyle bir konuşma geçmiş:
Öğrenci: Konuyu gerçekten biliyor musunuz?
Profesör: Elbette! Yoksa profesör olmazdım!
Öğrenci: Peki o halde, size bir soru soracağım. Doğru cevabı verirseniz, notuma itiraz etmeyeceğim ama bilemezseniz bana ‘A’ vereceksiniz.
Profesör: Anlaştık, sor bakalım!
Öğrenci: Yasal olan ama mantıklı olmayan, mantıklı olan ama yasal olmayan ve hem mantıksız, hem de yasal olmayan şey nedir?
Uzun uzun düşünmesine rağmen profesör sorunun cevabını bilememiş ve öğrencinin sınav kağıdındaki notu ‘A’ olarak düzeltmiş.
Profesör: Sen kazandın, peki sorunun cevabı neydi?
Öğrenci: Şey, efendim.. 63 yaşındasınız ama eşiniz 30 yaşında, yasal ama mantıklı değil!
Eşinizin 25 yaşında bir sevgilisi var, mantıklı ama yasal değil!
Ve de eşinizin sevgilisinin sınavı geçmemesi gerekirken ona ‘A’ vermeniz hem mantıksız hem de yasal değil!

DÜNYA KADIN ÖRGÜTÜ
1)Dünya kadınlar gününde bir çok ülkeden kadının katıldığı Dünya Kadın Örgütü toplanmış. Kararlar alıyorlar. Kadınları kimse ezememez. Herkes eşittir vs.
Bundan sonra kendimizi ezdirmeyeceğiz kocalarımızın isteklerini yerine
getirmeyecegiz demişler. Sonuçlarını da gelecek sene tekrar toplanıp
değerlendirmek üzere kongreyi bitirmişler. Aradan 1 sene geçmiş. Tekrar
toplanmışlar. Sonuçları değerlendiriyorlar. Önce İtalyan kadın söz
almış; -Eve ilk gittiğimde kocam benden yemek yapmamı istedi, bende bundan
sonra yemek yapmayacağımı kendisinin yemek yapması gerektiğini soyledim. 1.
gün bişey göremedim, 2. gün kendisine yemek yaptı, 3. gün bana da yemek
yaptı o günden beri evde yemeği kocam yapıyor. Sıra Alman kadına
gelmiş; -İlk gün eve gittim. Kocam benden elbiselerini yıkamamı istedi. Ben
de ona bundan sonra temiz elbise giymek istiyorsa kendisinin yıkayacağını
soyledim. 1. gün bişey goremedim, 2. gün kendisinin elbiselerini yıkadı, 3.
gün benimkileride yıkadı. O günden beri evdeki butun elbiseleri yıkıyor.
Sıra bizim Türk kadına gelmiş; -İlk gün eve gittim. Kocam bulaşıkları
yıkamamı istedi. Bende ona bundan sonra temiz tabakta yemek yemek istiyorsa
bulaşıkları yıkaması gerektiğini söyledim. 1. gün bişey göremedim, 2. gün
bişey göremedim, 3. gün gözümün birisi azcık açıldı görmeye başladım

1 yorum: