9 Kasım 2010 Salı

NEW YORK'TA BEŞ MİNARE'YE GİTTİM BİTLİS'TE BEŞ MİNARE ÇIKTI

Uzun zamandır sinemaya çok gitmemekle beraber Türk sinamasını az da olsa yakından takip ediyorum. Beni endişelendiren en büyük şey ne yazık ki sinema sever halkımız. Kusura bakmasınlar ama sadece sinemaya sosyal faaliyet veya değişik bir hafta sonu geçirme planı çerçevesinde bakılıyor.
Son zamanlarda çekilen filimler bunlara örnek olarak Recep İvedik, Arog, Gora, Yahşi Batı, Maskeli Beşler, Kutsal Damajana bu filmlerin hepsi de üç , beş milyon tiraja ulaşıyor. Gerçekten Türk Halkı Türk sinemasına aç ve de destek vermek istiyor. Bakıyorsunuz yabancı sinemaya çok rağbet yok.  Recep İvediği ben de izledim, ama bu filmde gülüyorsunuz ama ağlanacak halimize, ne ye mi gülüyoruz? Küfür, bel altı basit basit laflar.....Arog,Gora filmlerinin  reklamlarına bakıyorsunuz, pragmanlardaki bir kaç görüntüye  kanıyorsunuz..New Yorkta Beş Minare de beni hayal kırklığına uğrattı.
Tamam fena değil, ama o kadar fırtına koparacak bir filim değil. Açık söylemek gerekirse filme verdiğim paraya üzüldüm, hele o parayı hak etmeyişine. Filimde ne anlatılmak isteniyor anlamış değilim. Her  telden bir şeyler koymuşlar bunun sebebi seyirci çekmek heralde. Filimin ortasında heyacanlanıyorum, konu gereği iki Türk polis ABD de macerası bir şekilde olayı çözecek, nerde filim farklı bir yere gitti. Kısaca filim olabilse BİTLİSTE BEŞ MİNARE. Haluk Bilginer konuşuyor; Mahsun bu filmin konusunu  bana 6 yıl önce  açtı diye söylüyor. Nahsun Kırmızıgül ise yıllardır hayalimdeki filmi çektim, yurt dışına pazarlayacağım diyor..Komik olmayalım.Gerçekten Bitliste Beş minare adlı film çekilse kurban olalım derim. En azından bizim yöremizi ve insanımızı anlatır değil mi? Kısaca kazık Türk Sinema seyircisine yapılıyor..Ortada bir şey olmayan, kadrosu ünlü tiyatroculardan, mankenlerden ve de sanatçılardan oluştuğu için bize cazip geliyor. Şu dönem hangi filim çekilse iki milyon traj garanti. Bu bence Türk Sinemasının geliştiğini göstermiyor, bilakis seyirci olarak bizim herşeyi izleyebileceğimizi ortaya koyuyor. Yani seyirci olarak bizler bence neye üzülüp neye güleceğimizi şaşırmış durumdayız..Neyse kimsenin keyfini bozmayalım, iyi seyirler

1 yorum:

  1. ben izlemedim. desene iyi yapmışım.
    taner

    YanıtlaSil