25 Aralık 2010 Cumartesi

YILIN EN İYİ REKLAMI, TÜRKCELİN GÜCÜ

Türkcellinin gücü,Türkcelin çekim gücü

Gerçekten bir kaç yılın en iyi reklam adayı olarak bu reklamı önerebilirim. İnanılmaz bir müzik eşliğinde memleketin değişik kentlerinden insanların  rol aldığı videolardan oluşan  çok doğal bir reklam. Bu reklamda işçisi, öğrencisi, ev hanımı, yöre insanı ne ararsınız var. Herkes bir şekilde organize olmuş, bazısı korolarla, bazısı öğrenci arkadaşları ile, bazısı tulum çalmış, bazısı tarlada vs. Yani herkes bu reklamı çok sevmiş , ve kendi çapında bir şey yapabilmenin mutluluğu ile bu reklam için video hazırlamış. Hatta eğlence olsun diye video yollamışlar hele yayınlanınca sanırım havalara uçmuşlar. Zaten reklamın videolarından sonrada şu deniliyor; Müşterilerinin desteke olduğu ve arkasında durduğu sayılı marka diye.

Buraya kadar herşey güzelde;sizce bu ülkede benzin pahalıda telefon ücretleri ucuz mu? Niye insanlar devamlı numara değiştiriyor, ayda 100 dakika konuşmak için 15 lira para vermeniz gerekiyor. Ailenin dört kişiden oluştuğuu varsaydığımızda zengininden tutun en fakirinin verdiği para ailecek 40-50 lirayı buluyor. Birkaç saniye konuşuldu diye kontör düşmeler, bir mesaj atmak için 40-50 kuruş ödemeler. Yani telefon bizim ülkede çok pahalı, tamam belli bir kısmı vergiye gidiyor ama yinede çok pahalı. Hele bu iletişim dünyasında öğrencilerin bile gereksinim duyduğu bir iletişim kaynağı niye bu kadar pahalı? Hele en çok abonem var diye fiyatı azaltmamak etik mi? Her ay bir sürü para ödeyeceğiz ve de gönüllü reklam filmi gönderip oynayacağız, televizyona çıkmak için bir araya gelip yalvaracağız. Hatta tuhaf tuhaf video çekeceğiz ..Valla heralde sadece bizim ülkede olur bu . Protesto etmek yerine gönüllü reklam filmi gönder. Yani toplum olarak ezik olmamak gerekir.Ve de birileri bizi izlesin diye televizyona çıkmak için herşeyi yapmak doğrumu? Ben reklamı şöyle değiştiriyim..Türkcel kazık bize. Lütfen fiyatların herkesin kullanacağı şekilde ayarlanmasını istiyoruz. İnsanların çoğunun asgari ücret aldığını düşünürsek haksız da sayılmayız dimi?

1 yorum:

  1. sanırım 'ne kadar az tüketirsen o kadar fazla ödersin' mantığının geçerli olduğu bütçelerin tek gider kalemi.
    taner

    YanıtlaSil