27 Ocak 2011 Perşembe

NE YESEM YARIYO!

Ben dahil, bir çok insan kilolarından ve sağlıklı beslenememekten şikayetçi bu günlerde. Özellikle son yıllarda da Diyetisyen ve Sağlıklı beslenme uzmanları da açıklamaları ile gündeme damgalarını vurmaktadırlar. Genelde çoğu haklı olmakla beraber, bu meslek grupları insanları ikilemde de bırakabilmektedirler. Yani bir doktorun veya sağlık uzmanının iyi dediğine, diğeri kötü diyebilmekte, yıllardır bu yiyecek çok faydalı deyip, şimdi zararlı diyebilmektedirler. Ben de bu konu hakkında bazı görüşlerimi sizle paylaşarak nasıl bir sağlıklı yaşama adım atabileceğimizi sorgulamak istedim.
Birinci kural az  yenilmelidir. Midemizin her zaman, bir kısmı boş durumda olmalıdır. Sigara, içki, kola tüketilmemelidir. Salata, balık, yoğurt gibi hafif yiyecekler yenilerek  sofradan doymadan kalkılmalıdır.  Hamur işi, tuzlu ve ağır yağlı yiyeceklerden uzak durulmalıdır. Abur cubur olarak tabir edilen, çukulata, bisküvi, cips yenmemesine özen gösterilmelidir.  Kalorisi düşük yemekleri tercih etmekte fayda vardır. Dışarıda mümkün olduğunca az ve özellikle güvenilir yerlerde yemek yenilmelidir. Özellikle yolculuklarda daha dikkatli olunmalıdır. Yemek öncesi ve sonrası eller yıkanmalıdır, zaten genel hijene uymak gerekmektedir. Yemeklerde besmele çekilmelidir. Yemeği tabaktan bitirmek için mideyi zorlamamak gerekir, tabakları az doldurmak gereklidir. İsraf yapılmamasına özen gösterilmelidir. Yemekleri temin ettiğiniz paranın hakkınızla kazanılmış olması önemlidir. Yani on liralık bir iş yapmışsanız insanlardan onbeş lira alınmamalıdır. Kimsenin vebali altında rızık temini için uğraşılmamalıdır. Paranızın zekatını verip vermediğiniz kontrol edilmelidir.  Ülkede çok az bulunan yiyecekleri paramız yetsede  az tüketip başka kişilerin de tatmasına olanak sağlanmalıdır. Zaman zaman mideyi dinlendirmek için Oruç tutulmalıdır. Yiyecek ve içecekler  iyi muhafaza edilmelidir. Meyve ve sebzeler mevsiminde tüketilmelidir. İkram yapılmalı, cömert olunmalı, berekete inanılmalıdır.
Zıkkımın kökünü ye,  Boşanda semerini ye, az ye de hizmetçi tut, torba ağızlı, seni gibi sözleri de işitmemek için, az yemekte fayda var.

Bunların yanında başka tüyolarda vereyim size.
Şayet kilo veremiyorsanız kendinizden daha şişman kişilerle dolaşınız.
Birisi kilo mu aldın deyince? Ne yesem yarıyo cevabını verebilirsiniz. Veya ırsi, diyebilirsiniz.
Siyah ve koyu renk giyinin zayıf görünürsünüz.
Şayet hiçbiri işe yaramıyorsa..
Boşverin,bi daha mı geleceğiz dünyaya diye düşünün ve kendinizi üzmeyin. Kilonuzla barışın bizce.
Saygılar sunuyorum.
Bu satırları yazarken kahve içip ve bisküvi yediğimi itiraf etmek istiyorum.
Yazan
CAN İSTANBULLU

2 yorum:

  1. zararlı olduğunu bile bile keyf aldığımız (sigara-alkol-kumar-helal dışı kadın/erkek düşkünlüğü-vb)alışkanlıklarda, senin de burada verdiğin aşırı ve sağlıksız beslenme gibi bağımlılıklarımıza, aklımız-bilgimiz-tecrübemiz-inancımız-terbiyemiz-ahlakımız-örfümüz-bilim maalesef yenik düşmektedir. benim bahsettiğin bu konuda kendi adıma uyguladığım yol, vazgeçemiyorsan 'herşeyden ye ama az ye' şeklindedir. ileride terketmek te kolaylaşacaktır.
    taner

    YanıtlaSil
  2. Taner Bey çok doğu söylüyorsunuz, keşke en azından aza indirsek..

    YanıtlaSil