1 Şubat 2011 Salı

ARKADAŞLIK BERABER VAKİT GEÇİRMEKMİDİR?


Arkadaş olmak gerçekten kolay değildir, arkadaşlık paylaşmayı gerektirir. Kendini onun yerine koymayı ve fedakarlığı gerektirir. Beraber üzülmeyi ve beraber sevinmeyi gerektirir. Herşeyden önce sevmeyi ve saymayı gerektirir. Kısacası herkes ile arkadaş olunabilir mi, etraftaki kişilerle arkadaşmıyız yoksa onlarla  beraber vakit mi geçirmekteyiz?


Bazı soru ve olaylar karşısında aşağıdaki düşünce tarzlarını dikkate almalıyız bence.
1-) Arkadaşım benimle gelirmisin?
Gelemem (Seninle hiç bir yere gitmem).
İşim var (Kusura bakma şu an senden daha önemli  işlerim var)
Nereye (Bir düşünüyüm, bana da uyarsa niye olmasın)
Tabiki (Nere önemli değil, Seninle her yere gelirim)
2-)Arkadaşım çok sıkışığım bu aralar, biraz para verebilirmisin?
İnan bende de yok (Sana para vermek mi, güldürme beni)
Dün isteseydin, birine verdim (Kusura bakma vermem sana, ancak ilşkimde bozulmasın)
Kaç lira (Az bir şey istiyorsa veriyim, belki benimde ona işim düşer)
Al bunu, yetmezse temin ediyim  (Benim param senin paran)
3-)Sizin hakkınızda konuşuluyor ve kötü bir şey yapmış olduğunuz iddia ediliyor.
Yapar (Bakmayın ona, yere bakan yürek yakandır o, yapar, yapar)
Yapmıştır (Yapmışki, ateş olmayan yerden duman çıkmazki dimi)
Ne diyim ki (Aslında yapmaz diyecem ama, insanoğlu kardeşim uymuş demek ki şeytana)
Yapmaz (Benim arkadaşımsa yapmamıştır, yapmaz da, bırakın konuşmayı)

KALICI DOSTLUKLARINIZ OLSUN.
Yazan CAN İSTANBULLU

1 yorum: