4 Şubat 2011 Cuma

DOKTOR İLE SARHOŞ HASTA KOMEDİSİ

Doktor bey içinden  ''Allaha şükür, şu ana kadar tuhaf bir vaka gelmedi, zaten az da kaldı nöbetin bitmesine diye söylendi. Ve de beyaz önlüğünü, artık hasta gelmez diye çıkardı. Ancak bir kaç dakika sonra, iki polisin kolunda bir sarhoş belirdi. Polisler ''doktor bey, bunu gece yol kenarında sızmış halde bulduk, malumunuz hava soğuk donmak üzereymiş, muayene etseniz iyi olacak gibi’’
Doktor:  Gel böyle, ateşin var mı bir bakalım.
Bizim sarhoş, cebinden bayağı uğraşarak çakmak çıkarır. 
Sarhoş:  Valla ateş var da sigaram yok,  buyrun  doktor bey diyerek zor bela çakmağı yakmaya çalışır.
Bir taraftan  sarhoş adamın ateşini ölçen doktor, bir yandan da gülmektedir.
Doktor:  Tamam ateşin yok, aç bakalım sırtını bu arada da, derin bir nefes al dinleyim seni.
Bizim sarhoş dinleyim diyen doktora. 
Sarhoş:  Nerden başlıyım bilmiyom ki, küçüktük önce anam, sonra babam öldü, az çalışmadım, süründüm, az dayak yemedim, param da yok, sigaram yok,  çok dayak yedim......vs....vs...
Doktor:   Ya rabbim sınava mı tutuyosun beni  diye söylenerek, beyfendi hayat hikayeni değil, sırtını dinleyeceğim, sırtını.
Bizim sarhoş, beyefendi deyince, sağa sola bakınır.
Doktor şaşırır ne arıyorsun.
Sarhoş:   Beyefendi dedin de onu arıyorum.
Doktor:   Hasbinallah sana dedim kardeşim. Neyse doktor sırtını dinler bizim sarhoşun, baştan anlat kimsin, ne arıyorsun gece vakti sokaklarda?
Sarhoş:  Ben aşağı mahalle meyhanesindenim, ismim Kazım doktorum.
Doktor:  Asker künyesi gibi söyledin Kazım, kimsin derken , ismini, işini, nerede yaşıyorsun onu sormuştum, aşağı mahalle meyhanesindenim ne demek ,
Sarhoş: Bizim orada iki meyhane var, biri aşağı, diğeri yukarı mahalle de. Ben artık aşağı mahalledekine gidiyorum, yukarıya gitmediğim için öyle söyledim.
Bu sarhoş  yüzünden nöbetten geç   çıkacağını anlayan doktor, en azından biraz makara geçeyim diye düşünür. Tabiki sorduğuna nasıl pişman olacaktır birlikte  görelim.
Doktor:  Yukarı mahalle meyhanesine  niye gitmiyorsun peki?
Sarhoş:  Hiç sorma doktorum,  gitmem yukarı. Onlar beni her sefer döverek eve gönderiyorlar, bu yüzden gitmem.
Doktor meraklanır.
Doktor:  Ya iyi de aşağıdakiler dövmüyor da, yukarıdakiler niye dövüyor, vardır demek ki bir sebebi.
Sarhoş:  Çok hatırlamıyorum ama, çok içince yukarı mahalle meyhanesinde hep bir kız görüyom, biraz daha içiyorum kız gözüme daha hoş geliyor. Sonra masadan kalkıp tam onu öpüyorum, işte o anda  heryanım acıyor, paldır küldür dışarda buluyorum kendimi. Yani niye beni dövüyorlar ben de anlamıyorum. Zaten sahibi Hilmi de çok sinir bir adam.
Doktor iyice hayrete düşer.
Doktor:  Allah Allah, peki aşağı mahalle meyhanesinde dayak yemiyormusun?
Sarhoş:  Yok be doktorum, orada içiyorum, içiyorum en fazla sızıyorum, beni nazikçe kapıya bırakıyorlar hatta üstüme battaniye bile örtüyorlar. Dışarıda da  sabah oluyor zaten.
Doktor iyice şaşırır, yoksa  pisikolojik bir sorunumu var?
Nöbet bitmeye yakın olduğu için  iş gömleğini çıkarmış olan doktor, yo, böyle olmayacak seni daha ayrıntı muayene etmemiz gerek diyor ve beyaz iş  gömleğini giyiyor. Giymesi ile bizim sarhoş doktoru bir anda öpüyor, doktor o şokla terbiyesiz adam diyerek tokadı basıyor.
O ara polisler geliyor,  çıkarın bunu hiç bir şeyi yok bu densizin diye gönderiyor doktor.
Doktor sinirle evine gidiyor, hayatında ilk defa böyle bir şey başına geldiği için, kimseye de bahsetmiyor olanlardan. Kendisi, sarhoşun yukarı mahalle meyhanesinde yaşadıklarını da  merak ediyor aynı zamanda. Ve içmediği halde bu meyhaneye gidiyor.
Bakıyor etrafa, herkes  birşeyler yiyerek sessiz bir şekilde içkilerini yudumluyorlar. Sarhoşun bahsettiği olayın gerçek olup olmadığını öğrenmek için oradaki garsona, meyhane sahibi  Hilmiyi soruyor ve ona doğru gidiyor.
Doktor:  Pardon bir şey öğrenmek istiyorum, meyhane sahibi Hilmi bey sizmisiniz.
Meyhaneci Hilmi: Evet buyrun benim.
Doktor:  Ben bir şey sormak istiyorum. Kazım adında biri burada zaman zaman dayak yediğini söylüyor, böyle bir şey varmı acaba?
Babayiğit görünümlü ve de bıyıklı olan Hilmi söze başlıyor.
Meyhaneci Hilmi: Ya bilader biz de anlayamadık, bu Kazım içip içip beni öpmeye kalkıyor bunu birkaç seferdir yaptı, bizde biraz tozunu aldık, attık dışarı. Durum bundan ibaret anlayacağın.
Hilminin anlattığından çok bir şey çıkaramayacağını anlayan doktor tam çıkacakken, asılı beyaz önlüğü görüp soruyor.
Doktor:  Bu beyaz gömlek kimin?
Meyhaneci Hilmi: Üstüm kirlenmesin diye bunu servis yaparken giyiyorum,
deyince doktor anliyor ki, bizim sarhoş beyaz gömlek  giyeni  kız zannedip öpüyor.

Doktor kafasında bunları düşünürken bir yandan da Hilminin suratını bakmaktadır aynı zamanda. Bu arada isimleri karıştırıyor ve Kazım yerine  Hilminin yüzüne doğru
Doktor:  Ulan Hilmi ben şimdi seni öyle bir öpmezmiyim, diye mırıldanıyor.
Bu sözleri yüzüne karşı duyan Hilmi iyice dellenip, karşısındaki kişinin kim olduğunu  bilmeden, Kazım’ın sarhoş arkadaşı olsa gerek diyerek pata küte, diğer çalışanları ile doktoru perişan edip meyhane önüne atıyorlar. Doktor ne olduğunu anlayamadan yerde buluyor kendini, öyle dayak yiyor ki nerede ise yerde sürünüyor. O esnada yoldan bizim sarhoş Kazım geçiyor.
Sarhoş:  Bak doktor, ben sana demedim mi yukarı mahalle meyhanesinde dövüyorlar diye.

Doktor  o geceyi hiç unutamıyor, aradan bir kaç gün geçiyor,  yine gece nöbetinde, yine bir sarhoş getiriyorlar.
Doktor soruyor kimsin?
Yeni Sarhoş: Adım Ali, işçiyim, sokak başında oturuyorum.
Doktor:  Adını, sanını boş ver de, aşağı mahalle meyhanesinden mi, yukarı mahalle meyhanesindenmisin sen onu söyle.
HEP SAĞLICAKLA KALIN İNŞAALLAH
SENARYO-YAZI CAN İSTANBULLU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder