21 Mart 2011 Pazartesi

YA BEN KİMLE KONUŞUYORUM?

Geçenlerde öğle yemeğindeyim  yemekhanede, bir telefon geldi  baktım değişik  bir numara. Yemekhane gürültüsü bir yandan açtım telefonu. Karşıdan gelen ses ;abi nasılsın? ben Berat dedi.(Ben Ferhat anlıyorum) Ben o an numara farklı olduğu için acizane Ferhat anladım. Zaten Berat bir abimizin yeğeni idi ve  telefonumda da kayıdı yoktu ve de bir kez görüşmüştüm. Neyse ben farklı bir numara olduğu için (genelde Ferhat sık sık numara değiştirir) sonu da at olduğu için direkt Ferhat olarak algılamıştım. Zaten gürültüde zor duyuyorum, konuşuyoruz. Ordan burdan derken, ben diyorum ki sonra görüşelim Ferhat.
Yemekten sonra  bu sefer ben o numaray arayıp Ferhat ne yapıyorsun diyorum, oda ya anlamıyor,yada saygıdan Can abi ismimi yanlış biliyor heralde diye bozuntuya vermiyor. Konuşmaya başlıyoruz. Ordan burdan derken bana sizin orda çalışan şuralı(memleket önemli değil) abi varmış şu isimde diyor. Evet tanıyorum diyorum. Ferhatda oralı  olduğu için selam getirecek diye düşünüyorum. Yani  bağlantıyı öyle düşünüyorum.  O okuldan, derslerden falan bahsediyor. Bu arada düşünüyorum Ferhatin okulu bitti  çalışıyor niye okuldan bahsediyor. Bir arkadaşından mı bahsediyor  acaba heralde ben yanlış anladım diyorum.  Ferhat  ofiste çalıştığı ve sık sık  il dışına gittiği için, ne yapıyorsun il dışına gidiyormusun diye soruyorum. Yok abi il dışına falan gitmiyorum diyor. Dersler  falan genelde buralardayız diyor. Konuşma devam ettikçe  benim kafa konuşmalarda bir sıkıntı olduğunu çark ediyor.  Yani anlayacağınız bir şeyler farklı diye düşünüyorum ve Derin bir nefesle en kritik soruyoru soruyorum mahçup bir şekilde : Ya bir saniye,Ben kimle konuşuyorum?  Abi ben falancanın yeğeni Berat.
Buyrun burdan yakalım..
Burdan Ferhata selam.
Bu vesile ile farklı numaralardan aramanın ne sıkıntılara yol açacağını örneğiyle görmekteyiz heralde.
Yazan Can İSTANBULLU

2 yorum:

  1. Ferhat isimli arkadasini aramissindir sanirim bu gorusmeden sonra. :))
    Gecmis olsun.

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle Arif Cihat, bende öyle bir anı bıraktı ki..

    YanıtlaSil