9 Nisan 2011 Cumartesi

TAKSİCİ HACI MUSTAFA AMCANIN ÖYKÜSÜ

Hacı Mustafa amca yıllar sonra taksi durağında işe başlar, ancak öyle bir gün geçirir ki  iş bitince nefes nefese taksi durağına dalar. Selamün Aleyküm efendiler.
Aleyküm Selam ne oldu Mustafa amca, bayağı yorgun gözüküyorsun dediler duraktaki diğer şoförler.
-Aman yarabbim ne zor bir gün geçirdim bu trafikte tövbe bir daha direksiyona oturmak mı tövbe efendiler tövbe.  Allah ömür verirse anlatayım bakın size. Bu arada   damağım kurudu, ölmüşlerin ruhuna bir çay koyuver be Osman oğlum.
Ayetel kürsüyü okudum evden çıktım. Açtım kontağı bismillah diyerek , önce sağa sonra sola bakarak Allahın izni ile çıktım İstanbul trafiğine. Bu nasıl trafik çocuklar sanki  mahşeri kalabalık derken ışıktayız sarı yanıyor o esnada korna bastılar. Ya dedim içimden bu telaş neki  acaba hastası mı var? Hemen sağa çektim adam solladı beni, birde el kol hareketi yapmaz mı, tam ağzımdan kötü bir şey  çıkacak vela havle dedim sabır Mustafa. Neyse trafik yavaş yavaş ilerliyor. Bir müşteri aldım. Kızım buyur dedim, demez olaydım. Bey amca ayıp oluyo dedi binen kişi. Ne bileyim uzun saçlı küpeli biriydi. Pardon oğlum dedim. O an içimden başımıza taş yağacak diyede düşündüm.  Yola devam ederken  bir yandan da dua okuyordum yavaş bir sesle, o an arkadaki küpeli ''babalık bir şey mi dedin'' dedi. Yok evladım dua ediyorum dedim. İyi iyi diyerek boş gözle baktı ve ilerde ineceğim dedi. İndi para üstünü verecekken yok babalık üstü kalsın, ha bu arada bana da dua et dedi. Hasbinallah dedim içimden. O esnada biri yola fırladı  zart frene bastım. Çok şükür vurmadım ona.

 Bir müddet sonra iki tane süslü püslü bayan bindi. Buyrun dedim. Nereye hanım kızlarım dedim, bir tanesi yerim senin hanım kız diyen dilini  bey amca, ayrıca  sana bu sakalda  çok yakışmış demez mi. Sağol kızım dedim utanarak. İçimden de Allah ıslah etsin diyerek devam ettim. Osman bu arada namaz vakti geçiyormu? Yok Mustafa amca. İyi o zaman anlatmaya devam edeyim.

Neyse kendime geldim yolcu el etti aldım onu arabaya. Kadere bak alkoliğin biri denk gelmez mi? Herkese sövüyo, oraya buraya derken Allaha sövmeye başladı, işte o an cinlerim tepeme çıktı. İndirdim en kısa yerde. İçimden sübhanallah diye diye yoluma devam ettim.. Bir müddet sonra önümdeki araç diğer araca çarptı, anında iki şoför delikanlı birbirine girmez mi?  Müslümanlık öldümü diyerek ayırmaya kalktım, yapmayın demeye kalmadan bir yumruk da ben yedim arada. Hala gözüm acıyo. Ya Osman buz varsa koysak mı? Koyalım Mustafa amca.
O esnada Trafik polisi durdurdu, belgelerimi istedi bana baktı. Amca inşallah belgelerin tamdır. Tam be oğlum. Bu arada alkol testi yapıyoruz tüm araç şöförlerine, şu çubuğu bir üfleyiver. Tövbe oğlum ben alkol komam ağzıma, çarpılırız mazallah. İyi de amca bizde emir kuluyuz. Neyse üfledik ve devam ettik. Aksilik ya bir zaman sonra araba bozuldu. Allah allah ne oldu. Orasına bak berisine bak , Feshübanallah noldu şimdi buna. Sağolsun başka bir taksici genç delikanlı halletti problemi.  Maşallah kibar delikanlıydı vesselam, Allah ondan  razı olsun . Sonra bir iki müşteri derken vakit doldu akşam oldu geldim durağa. Yani anlayacağınız Allah sizin yardımcınız olsun . Burada Osman okunan yatsı ezanı değil mi, hani akşam geçmedi idi. Ya Mustafa amca bu saat durmuş. Yapma be oğlum birde namazı kaçırdık..Allah selametini versin be Osman..

ÖYKÜYÜ YAZAN :CAN İSTANBULLU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder