26 Mayıs 2011 Perşembe

ANADOLU’NUN BULUŞTUĞU KARABÜK KENTİNİN ÇOCUKLARIYIZ

                                                                                                                           

Yıl 1980 Okul sıralarına ilk adımımızı attık ben ve öğrenci arkadaşlarım.
Annemin kolunu bırakamadım bir kaç gün kızgındım, çatık kaşlarım.
Derken öğretmenimiz sordu sırayla adınız ne, hadi  anlatın bakalım.
O heyacanla bir  kaç cümle şuradan  buradan falancalardanım.


Ardından sorulan başka bir soru, babalarınız  ne iş yapıyor.
Aşağı yukarı herkesten aynı  cevap Fabrikada çalışıyor.
Bir kaç  öğrenciden biraz farklı, babam serbest çalışıyor.
Biz masum gözlerle Allah Allah acaba ne iş yapıyor.

Yıllar ilerliyor bir bir,  lise çağlarında buluyoruz kendimizi.
Artık farkındayız babalarımız katlanmış bizim için  bu zahmeti.
Babam Çorum’dan, diğeri Trabzon’dan ama hepsi yaşıyor gurbeti.
Amaç çocukları  için helal rızık, değilmi ki bu fabrika onların alınteri.

Derken il dışına gidiyoruz üniversiteye, soruyorlar memleket nere?
Kolay değil bu soruya cevap, uzun müddet dalıyorum düşünceye.
Karabük’lüyüm diyorum çünkü orada doğmuşum ilk nefesim o çehre.
Tabiki aslen  Çorumlu’yum gururla  aslımızı inkar ne haddimize.

Hayat sanki  su gibi akıyor  engel  koyulmuyor ki önüne.
Bir bakıyorsunuz  figuranlar farklı, aynı filim tekrar sahnede
Bu sefer yollara düşüyoruz bizler  babalarımızın yerinde
Bu satırları Ankara’dan yazıyorum gurbet sırası demek bizlerde.

Konya’lı, Amasya’lı, Artvin’li, Ordu’lu, Vanlı satırlar yetmez sayamayız.
Dedik ya bizler farklı memleketlerden gelen babaların çocuklarıyız.
Ama aynı geminin  yolcuları, aynı amacın soluklarıyız.
Kader bizi buluşturmuş  yeni  bir neslin  evlatlarıyız.

TÜM KARABÜK’LÜLERE SEVGİLERLE
CAN İSTANBULLU-ANKARA


4 yorum:

  1. anladım ki karabük bile dememek gerekiyo safranbolu :D

    YanıtlaSil
  2. Kalbimiz hem Safranbolu hem Karabükle beraber dayıcığım

    YanıtlaSil
  3. Hayatımın en güzel yıllarını geçirdiğim kentlerdendir Karabük, yazınız güzel çağrışımlar yarattı, teşekkürler.

    YanıtlaSil