21 Temmuz 2011 Perşembe

BU AKŞAM KAPIMIZ ÇALINDI GÖREMEDİM UZAKLAŞAN KARARTIYI

YAZAN CAN İSTANBULLU

Geçen yıl   eşimi kaybettim, hala alışamadım   yol arkadaşımın yokluğuna
Onun bana emaneti  üç yavrumuzla  ansızın kaldık hayat mücadelesinin ortasında
Daha önceleri  imkanlarımız çok şükür iyiydi, aslında belki birazda alışmıştık rahata
                            O hep derdi, israf yapmayalım  onlarında hakları var  paylaşalım   kolu komşumuzla


Az konuşur, az yer, dökülen ekmek  kırıntılarını  parmağı ile toplar  nimete  şükrederdi
Ben de sayende masada temizliğe gerek  yok diye  takılır, o ise  derin derin bana gülümserdi
Bazen bir kaç lokma aldıktan sonra  bir anda sofradan kalkar  ellerine sağlık der bu akşam kafi
Yemek mi hoşuna gitmedi diye sorduğumda, fazlasının hesabı zor, haddime mi beğenmemek nimeti    

Bizim beyi  çözememiştim, kedilere su verir, kuşları besler, bazen de  bir yavru sokak köpeğini
Çoğu zaman bize  belli etmeden darda düşenleri  muhakkak  bulur,  verir  az da olsa elindekini
Ramazan ayında  ise  her akşam, elinde bir kaç poşetle evden   ayrılıp bir müddet sonra geldiğini
Anladım ki bunları fakir fukaranın kapısına götürüyor hem de kimse bilmesin diye geceleri

Bu günler  Ramazan,  artık muhterem eşimi daha iyi anlıyorum,  olmayınca elde avuçta
Yaşlandım sağlığım yerinde değil ki  gücüm yetmiyor  kadın başıma çalışmakta
Gerçekten çok zormuş   elinden bir şey gelmemek, yoksa  niye olsun  başım aşağıda  
İnsan bu şartlarda Ramazanın gelmesini  iple çekiyor  en azından bu ayda hatırlanmakta


Ramazanın ilk akşamı onsuz  açtığım ilk oruç, benim için sanırım zor olacak bu gece
Bende kalemimi aldım geçmişime daldım  karaladım acı tatlı  bir şeyler gönlümce
Bu arada kapı çalındı açtık,   kapıda bir kaç poşet  hemen baktık etrafa dikkatlice
Hızla uzaklaşan  gölgeyi  gördüm, dona kaldım çıkamadı ağzımdan bir iki hece

Gözyaşlarıma hakim olamadım bir yandan da içeriye aldım kapıdakilerini
Allahıma şükrettim  acizane kuluna  tattırdın Mübarek Ramazanın bereketini
Anladım ki eşimin mahalle de başlattığı bu güzel Ramazan- Şerif  adetini
Kurban olsun Allahım sahipsiz mi bırakacaktı yeterki  olsun almak isteyeni

YAZAN CAN İSTANBULLU
Sevdiklerimizin ve elimizdeki nimetlerin şükrünü bilip Ramazanı, Ramazan gibi geçirmek dileklerimle

1 yorum: