1 Ağustos 2011 Pazartesi

SAFRANBOLU’DA JAPONLAR BENİ HAYRETE DÜŞÜRDÜ.

Yazan Can İstanbullu
Geçen sene memleketim Safranboluda iken beni şaşırtan bir olay yaşadım. Bilindiği üzre Safranbolu çok eski bir kent. Evleri, camileri, kiliseleri, yolları yani inanılmaz bir tarih şehri. Bende Safranbolu’ya geldiğim zaman en azından bir kere bile olsa Tarihi camilerde namaz kılmaya çalışırım. O akşamda  ezan okundu bende biraz acele bir şekilde camiye geldim. Abdestimi hızla aldım tam içeri gireceğim zaman biri bayan iki Japon turist de camiye girmek üzereydiler.
Çat pat ingilizcemle şu an namaz vakti olduğunu,  bir kaç dakika sonra girmelerini söyledim(rahat gezerler diye) Onlarda beni anlamış gibi girmediler  o an camiye. Neyse  ben hemen camiye girdim, Akşam namazının farzına duran cemaate bende uydum. Farz bitti sünneti kılmak için biraz arkaya doğru ilerledim. O esnada en arkada duvara yakın müezzinin olduğu yerde çoğu Japon yaklaşık on kişilik turist grubun bizlerle beraber  namaz kılar gibi eğilip kalktıklarına şahid oldum. Bir süre şaşkınlıkla onları izledim. Bu arada cemaate baktım benden başka herkes normal olarak namazını kılıyordu. Sanırım bizim cemaat bile Japonlara alışmış olsa gerek.
Neyse, sünneti kılmak için niyet ettim, o esnada o şaşkınlıkla kafamdan mahçubiyet, utanma bir sürü duygular akıp gitti. Bu arada iş güzarlığım sayesinde iki japon turist bu atmosferden safdışı kalmış oldu. Aslında böyle bir anıya sahip olmam beni çok etkiledi. Düşündüm ki ecdadımızın bize bıraktığı bu mekanlar hala hak etmediğimiz halde bizleri, dünya insanı ile buluşturmaya devam ediyor. Belki o turistlerin birkaçı müslümandır, ama bir çoğu bizi anlamak için namaz hareketlerini yapıyorlardı. Kısacası değerlerimizin farkına varalım lütfen, Ramazanı Ramazan gibi yaşayalım. Saygılar

4 yorum:

  1. Bu japonlar ilginç insanlar. Bizi çok sevdiklerini duymuştum. Bir japon bakan yakınlarda Türkiye yi ziyarette bulunmuş ve japonya nın şuanki serveti olmasın ama sizdeki büyüklere saygı ve sevgi bizde olsun temennisinde bulunmuştu. Dediğin gibi değerlerimize sahip çıkmalıyız. Eskiye takılı kalmadan eskiyle hemhal olmalıyız. Hayırlı Ramazanlar kardeşim...

    YanıtlaSil
  2. Sevgili Faslı
    Söylediğin gibi bu Japonlar gelenek ve göreneklerine bağlı belkide bu sebeple bizleri daha yakın görüyorlar. Ecdadımızdan aldığımız mirasın hakkını vermek gerekmekte. Sizede hayırlı ramazanlar, teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  3. Japonlar cidden sempatik insanlar.
    Kompleksiz,meraklı ve duyarlılar.
    Dilerim alman,rus turistlerin yerini alırlar ülkemizde.

    YanıtlaSil
  4. ÜFÜRÜKTEN PRENSES
    Gerçekten Japonlar sempatik ve alçak gönüllüler. İnşaalah daha fazla gelirler ülkemize.Teşekkürler

    YanıtlaSil