4 Ağustos 2011 Perşembe

YAŞLI AMCA OTOBÜSTE MUAVİNE SORDU, MEMLEKET NERE?

Yazan Can İSTANBULLU
Ankaradan İstanbula  giden yaşlı amca otobüste  ön koltukta oturmakta olup canı sıkılmıştır. Kendine su servisi yapan delikanlya laf olsun diye sorar.
Muavin delikanlı memeleket nere?
Ben Ankarada doğdum amca. Anamın dedeleri  Bulgar göçmeni olup zulümden dolayı  Erzurum’a yerleşmişler. Erzurum da soğuk kırıla gidiyo bu böyle olmayacak diye daha sonra Antalyaya göç etmişler.Bu arada anamın babası yani dedem burada doğmuş, sıcaklardan bunalan dedemler Kırşehire göç etmişler anamda Kırşehirde doğmuş . Anam okula giderken  babamla tanışmışlar. Babamın dedesi Urfalı olup,

Tamam oğlum anladım yeter oğlum..
Sen nerelisin amca?
Oğlum bana memleket bırakmadın ki.  Neyse bana bir su versene oğlum.
Buyur amca dağın dibinden gelir  bu su amca
Hangi dağın oğlum?
Amca aslında bu suyun kaynağı yıllar önce Marmara bölgesinde en yüksek dağların ardında kaybolmuş bir vadinin içinde.....
Aman oğlum sende her şeyin geçmişini bu kadar kurcalama oğlum, neyse Şoför bey oğlum şu an neredeyiz?
Bey Amca Ankaradan İstanbula gitmekte olup, İlk olarak Boluyu geçtik, Ardından Düzceyi geçtik, ardından Sakaryayı geçtik. Amcacığım İzmitin yaklaşık 15 km gerisindeyiz.
Evladım sen sözünü bitirene kadar az kalsın varıyorduk.
Anlamadım amca.
Afferin diyordum  iyi muavin yetiştirmişsin
Eyvallah amca.

2 yorum:

  1. Gerçekten ilginç bir metin hazırlamışsınız..:) acaba bize Türk dedirten bunlar mı diye düşünüyorum şimdi..:)))
    Hayırlı akşamlar diliyorum...:))

    YanıtlaSil
  2. Sn Alp Onaran
    Biz Türklerde muhakka var. Dostluğu, sohbeti, konuşmayı çok seviyoruz. Tabi bazen abartarak..
    Saygılar sunuyorum

    YanıtlaSil