9 Şubat 2012 Perşembe

BİLMEDİĞİNİZ ADRESİ KARŞINIZDAKİ KİŞİYE NE ŞEKİLDE SORARSINIZ?

Özellikle büyükşehirlerde  zaman zaman elimizde yazılı olan adres küpürünü birisine sorma ihtiyacı hissetmişizdir. Basit bir giriş cümlesi de olsa aslında o bizim karakter farklılığımızı ve yaşantımızı da bir nevi ortaya koymaktadır.   ........ Şu adresi soracaktım?  Genelde bu  soruyu  simitçi, taksici, işportacı  gibi merkezde olan çalışanlara sorarız. Bu kişilerde  bir nevi insan sarrafı olup,  bir iki saniye sizin hakkınızda düşünürler ve tariflerini yaparlar.  
Buyrun beraber bakalım  bu adres sorma şekillerine, tarif edenin zihninden geçen ve sonrası neler olabileceklerine.

Çoğumuz klasik  olanı  kullanırız  Pardon  Şu adresi soracaktım.  
----------Tepkisiz bir şekilde sıradanlaşmış olarak .  Evet şurdan gideceksiniz.
Biraz daha samimi olanımız Arkadaşım Şu adresi soracaktım.  
----------Biraz içi ısınaraktan, Bak arkadaş şurdan git.
Daha  dostane düşünenimiz  Dostum  Şu adresi soracaktım. 
----------Tanıdığına yardım ediyormuş gibi samimi bir şekilde Abi şuradan git ama trafiğe dikkat et, sapma emi. Hadi bakalım selametle.
Bunlara zıt olarak , mesafe koymalıyım  diyenlerimiz  Beyfendi Şu adresi soracaktım.  
----------Cevap verende toparlanarak  Beyim şurdan git hürmetle.
Biraz kibar  ama  yine mesafeli olsun diyenlerimiz  Rahatsız ediyorum afedersiniz ama Şu adresi soracaktım..   
----------Senin gibi kaç kişi soruyor incelip  kırılacaksın  be abi diye içinden söylenerek. Şurdan gidiyorsun abi
Karşısındakini oğlu yerine koyanlarımız  Evladım Şu adresi soracaktım.  
-------Zavallı kadın. Tarif etsem hepsini karıştırır aklında tutamaz ki. Neyse ben bir yere kadar gönderiyim de. Teyze şurayı dön tekrar sor. Anladın dimi teyze.
Ankara usulünü bırakmayanlarımız  Gardaş  Şu adresi soracaktım.  
----------Oh be şöyle içten bir şekilde yapmacık olmadan biri çıktı be.  Şurdan be gardaş.
Biraz daha okumuş  katogorisinde olanımız hocam  Şu adresi soracaktım. 
----------Pek okumuş bir tipe benziyor. Sayın hocam şurdan bir zahmet gir şuraya dönüver.
Hem samimi hemde karşıdakini biraz yüceltici  ve de bilgin edası ile Üstadım  Şu adresi soracaktım.
-----------Ulan bir çok kişi adres sorar hergün, ilk defa  biri bizi adam yerine koydu gururu ile. Muhterem abim  hemen şura. Saygılar efendim..
Olgun ve yaşlı olanımız  karşısındakini de onere ederekten  Delikanlı Şu adresi soracaktım..
-----------Beybaba  şuradan, daha sonra şura..Rastgele beybaba
Daha ileri gidip sorulan kişiyi motive anlamında tavana vurduranlarımız  Yakışıklı Şu adresi soracaktım.
-----------Banamı sordu acaba diye tedirginlikle ve sonrasında yakışıklı edası ile abiciğim hemen şurası.
Birde adamı gerenlerimiz vardır  Bir şey sormak istiyorum,  bilmiyorum biliyormusunuz? ben buranın yabancısıyım çok kişiye sordum dadadadadadada ... Şu adresi soracaktım.
---------Hele şükür sor da kurtul be mübarek. Hemen şura
Küçük bir anı anlatayım..Yıllar önce Ankara da büyükelçiliğe gidecektim vaktim de dardı. Kış olduğunu  hatırlıyorum üstümde de pardesü vardı. İşportacıyı  gördüm  acele adresi sordum. Adam bana baktı üç beş saniye  duraksadı, birazda korkmuş yüz hali ..Hayırdır dedim..Abi  takım elbise pardesüyü görünce zabıta zannettim seni..Neyse sağolsun sonra söyledi adresi..
Kolay gelsin...
Yazan Can İstanbullu

1 yorum:

  1. Ohhh harika. paylaşımlarınız için teşekkürler... :)

    YanıtlaSil